FAQ

Q?

Czy hosting można kontrolować za pomocą panelu użytkownika?

A.

Tak. Jest to bardzo prosty w obsłudze, pośredni panel administracyjny, który umożliwi Ci kontrolowanie usługi z dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet. Umożliwi zarządzanie dostępem do usług, serwerem wirtualnym, skrzynkami e-mail, ustawieniami DNS, backupem danych a także ułatwi w odnowieniu wygasających zamówień. O tym, jak uzyskać dostęp oraz w jaki sposób korzystać z menedżera dowiesz się więcej ze specjalnie przygotowanego poradnika.

Q?

Czy można przeglądać statystyki mojej strony internetowej?

A.

Tak. Każda domena posiada odrębne narzędzie przeznaczonego do szczegółowego monitorowania ruchu na serwerze oraz przeglądania aktualnych statystyk. Najwygodniejszy dostęp do statystyk uzyskasz ze swojego panelu użytkownika.

Q?

Czy są pobierane dodatkowe opłaty za wykorzystanie limitu na transmisję danych?

A.

Absolutnie nie! Już od dłuższego czasu usługi XGATE są wolne od wszelkich limitów przysłanych danych dlatego nie musisz się martwić o duży ruch na swojej stronie internetowej. Dzieki nowoczesnym metodom chmurowym praktycznie nie możliwe jest obciążenie łącza serwera wirtualnego.

Q?

Jeżeli już jestem użytkownikiem usługi to czy mogę zmienić plan hostingowy?

A.

Tak. Jest możliwe płynne przejście z jednego planu na drugi niezaleznie czy wybieramy wyższą czy niższą w cenie opcję usługi. Jedynym sposobem na zmianę pakietu jest kontakt z pomocą lub skorzystanie z formularza kontaktowego. W przypadku wyboru niższej opcji hostingowej nowa cena obowiązuje dopiero po wygaśnięciu obecnej usługi.

Q?

Czy na mojej stronie internetowej będą emitowane reklamy zewnętrzne?

A.

Absolutnie nie! Taka sytuacja nigdy nie będzie miała miejsca. Głównym zamierzeniem prezentowanej oferty jest uczciwe traktowanie jej konsumentów i przyjazność dla Twoich odbiorców. Oczywiście możesz zamieszczać reklamy na swojej stronie internetowej oraz brać udzial w kampaniach, które takie reklamy generują. Czytaj uważnie licencje instalowanych skryptów i dodatków na Twojej witrynie jezeli masz problem z niechcianymi reklamami.

Q?

Czy mam nieograniczony dostep do modyfikacji opublikowanych plików?

A.

Tak. Do przydzielonej Tobie przestrzeni dyskowej masz niezależny i bezwzględny dostęp przez cały czas trwania usługi 24 godziny na dobę. Do konta może być podłączonych wiele stacji roboczych w tym samym czasie. Możesz nieograniczoną liczbę razy zmieniać usuwać i dodawać pliki różnych typów.

Q?

Jak przesyłać dane pomiędzy moim komputerem a serwerem wirtualnym?

A.

Aby przesłać dane do serwera wirtualnego można skorzystać z tzw. klientów FTP, które możesz pobrać działu "pomoc" lub użyć przeglądarkowej wersji aplikacji NET2FTP znajdującej się na tej stronie.

Q?

Jak zmienić uprawnienia plików i folderów zamieszczonych na serwerze?

A.

O tym, jak wykonać tę bardzo ważną operację na serwerze wirtualnym dowiesz się z poradnika. Listę wszystkich poradników znajdziesz na stronie pomocy lub bezpośrednio z menu nawigacyjnego najeżdżając myszką na link o nazwie "pomoc" i klikając w "poradniki".

Q?

Gdzie mogę znaleźć regulamin korzystania z usług hostingowych?

A.

Regulamin korzystania z oferowanych usług można znaleźć pod [tym linkiem], w panelu użytkownika, a także na stronach pomocy.

Q?

Jak uzyskać dostęp do poczty e-mail?

A.

Dostęp do skrzynki można uzyskać poprzez apliakcję webmail, której link jest w nawigacji na tej stronie lub po wpisaniu w pasek adresu poczta.domena.pl

Q?

Czy mogę korzystać z konta za pomocą znanych programów pocztowych?

A.

Tak. O tym jak skonfigurować program pocztowy przeczytaj w poradniku "konfiguracja programów pocztowych" zamieszczonym na stronie pomocy technicznej.

Q?

Czy mogę przekierowywać przychodzące wiadomości na inne konta e-mail?

A.

Tak. Jest możliwość skorzystania z takiej opcji w panelu użytkownika w zakładce "konfiguracja e-mail".

Q?

Czy mogę założyć hasło do okreslonych folderów na moim serwerze?

A.

Tak. Jest to możliwe dzięki cenionej w usługach hostingowych obsłudze pliku .htaccess. Aby dowiedzieć się jak korzystać z tego mechanizmu i szybko uzyskać określone efekty odwiedź poradniki na stronie pomocy technicznej.

Q?

Jakie zabezpieczenia chroniące przed atakami posiada moja strona internetowa?

A.

Istniejące domyślne zabezpieczenia to standardowe zabezpieczenia przewidziane dla usług hostingowych. Dla jeszcze mocniejszego zabepzieczenia strony internetowej, jest możliwość aktywowania firewalla. Mechanizm działa na zasadzie filtra zapaytań jakie otrzymuje serwer od klientów. Włączenie usługi powinno być wykonywane tylko w uzasadnionych przypadkach, gdyż prawie zawsze minimalnie spowalnia szybkość działania witryny.